.Посетете основния ми блог РЕКИ.БГ

петък, 16 август 2013 г.

Полезен сайт

След разгорещената дискусия за енергетиката в нашата страна. ЕСО (Енергийният Системен Оператор) най-накрая се реши да сподели тайната рецепта за енергийният микс на България.

Разбира се, начинът по който ЕСО споделя данните е доста недружелюбен и от него не могат да се извадят никакви изводи.

За това този гражданин е създал сайт, на който тази информация да бъде представена в графичен вид
http://www.needit-findit.com/

Тук приказките завършват и започват тортите:

Генерация на ЕЕС в момента (голяма диаграма)
Прогнозна генерация на ЕЕС за днес
Генерация на ЕЕС за днес по часове
Генерация на ЕЕС за днес по часове сумарно
Генерация на ЕЕС за днес по часове сумарно АЕЦ vs ТЕЦ vs ВЕИ

Генерация на ЕЕС за вчера
Генерация на ЕЕС за вчера по часове
Генерация на ЕЕС за вчера по часове сумарно
Генерация на ЕЕС за вчера по часове сумарно АЕЦ vs ТЕЦ vs ВЕИ

четвъртък, 15 август 2013 г.

Допълнителни споразумения към концесионните договори за добив на минерални води

На 13 август 2013 г. в Министерство на околната среда и водите, министърът на околната среда и водите г-жа Искра Михайлова и 15 дружества (съгласно Решение 267 на МС става впрос за общо 26 договора - бел. ред.) – концесионери подписаха допълнителни споразумения към концесионните договори за добив на минерални води – изключителна държавна собственост. С допълнителните споразумения се цели улесняване на изчисленията на размера на годишното концесионно плащане. Предвижда се в бъдеще годишното концесионно плащане да се заплаща в левове, а не както досега в левова равностойност на щатския долар по официалния курс на БНБ в деня на плащането.
 
Сключването на допълнителните споразумения има важно значение както за концесионерите, така и за държавната администрация. Осигурява се по-благоприятна среда за бъдещото развитие на концесионната дейност с минерални води и предвидимост и точност при дългосрочното планиране на разходите на концесионерите. Също така се създават условия за по-голяма прозрачност във взаимоотношенията „бизнес-държава".
 
В словото си към дружествата, с които министерството си партнира още от 1997 г., министърът на околната среда и водите г-жа Искра Михайлова каза - „Много ми е приятно да видя едни от най-трайните и коректни партньори на МОСВ – компаниите, които са носители на добрия предприемачески дух в България. Радвам се, че се събираме по повод, който ни дава основание да мислим, че поне малко сме облекчили административната тежест върху българските компании. Надявам се, че ще имаме и други поводи от такъв характер, тъй като правителството е амбицирано максимално да облекчи административната тежест и ние ще търсим всякакви възможности, за да подобрим комуникацията между държавната регулация и компаниите, които работят в партньорство с нас. Пожелавам успех на всички и се надявам, че партньорството ни ще продължи да бъде добро и  успешно."
 
Допълнителните споразумения се сключиха в изпълнение на Решение № 267 на Министерския съвет от 2013 г., прието по предложение на концесионерите и на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България линк.

Ето и текста на самото Решение №267, прието от служебното правителство на Райков:

 

 

Р Е П У Б Л И К А   Б Ъ Л Г А Р И Я

М И Н И С Т Е Р С К И   С Ъ В Е Т

Препис

 

 

 

Р Е Ш Е Н И Е   267

от 26 април  2013 година

 

 

ЗА изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода

 

 

На основание § 23а, ал. 3 от Преходните и заключителните разпоредби на Закона за концесиите, чл. 70, ал. 3, т. 3 от Закона за концесиите (ДВ, бр. 36 от 2006 г.), чл. 59, ал. 1, т. 1 и ал. 3 от Закона за концесиите и чл. 88, ал. 1 и 3 от Правилника за прилагане на Закона за концесиите във връзка с чл. 102д от Закона за водите, § 30 от Преходните и заключителните разпоредби на Закона за данък върху добавената стойност и чл. 3, ал. 5, т. 1, буква м" и чл. 26, ал. 2 от Закона за данък върху добавената стойност, писмо от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България до Министерството на околната среда и водите, вх. № 15-00-31 от
4 март 2013 г.,
и доклад на министъра на околната среда и водите

 

 

М И Н И С Т Е Р С К И Я Т    С Ъ В Е Т

Р Е Ш И:

 

 

1. Изменя решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода, както следва:

1.1. В т. 9.2 от Решение № 672 на Министерския съвет от 1998 г. за привеждане в съответствие със Закона за концесиите на правомерно придобити права от ТПК „Хисар-90", обект по чл. 4, ал. 1, т. 7 от Закона за концесиите – изключителна държавна собственост, от сондажи № 1 и 7 на находище „Хисаря" – гр. Хисар, област Пловдив (обн., ДВ, бр. 148 от 1998 г.; изм., бр. 65 от 2000 г., бр. 43 от 2001 г. и бр. 47 от 2005 г.) думите „но не по-малко от 2,5 на сто от нетните приходи от концесионната дейност" се заменят с „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.2. В т. 9.2 от Решение № 670 на Министерския съвет от 1998 г. за привеждане в съответствие със Закона за концесиите на правомерно придобити права от Трудовопроизводителна кооперация „Михалково" върху минерална вода, обект по чл. 4, ал. 1, т. 7 от Закона за концесиите – изключителна държавна собственост, от сондажи № 1ВКП и 1аВП на находище „Михалково" – община Девин, област Смолян (обн., ДВ, бр. 148 от 1998 г.; изм., бр. 65 от 2000 г. и бр. 43 от 2001 г.) думите „но не по-малко от
2,5 на сто от нетните приходи от концесионната дейност" се заменят с „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет
за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.3. В т. 9.2 от Решение № 68 на Министерския съвет от 1999 г. за привеждане в съответствие със Закона за концесиите на правомерно придобити права от „Девин" АД  върху минерална вода от сондаж № 5 на находище „Девин" – гр. Девин, област Смолян, обект по чл. 4, ал. 1, т. 7 от Закона за концесиите (обн., ДВ, бр. 13 от 1999 г.; изм., бр. 65 от 2000 г., бр. 43 от 2001 г. и бр. 32 от 2003 г.) думите „но не по-малко от 2,5 на сто от нетните приходи от концесионната дейност" се заменят с „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.4. В т. 9.2 от Решение № 67 на Министерския съвет от 1999 г. за привеждане в съответствие със Закона за концесиите на правомерно придобити и осъществявани от кооперативно предприятие „Булминвекс – ГБ" права върху минерална вода – обект по чл. 4, ал. 1, т. 7 от Закона за концесиите, от сондаж № 3 на находище „Горна баня" – София, район „Овча купел", Столична община, област София (обн., ДВ, бр. 13 от 1999 г.; изм., бр. 65 от 2000 г. и бр. 43 от 2001 г.) думите „но не по-малко от 2,5 на сто от нетните приходи от концесионната дейност" се заменят с „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.5. В т. 9.2 от Решение № 59 на Министерския съвет от 1999 г. за привеждане в съответствие със Закона за концесиите на правомерно придобити права от „Атлантик Дивайн" АД върху минерална вода от сондаж
№ 3 на находище „Девин", гр. Девин, област Смолян – обект по чл. 4, ал. 1, т. 7 от Закона за концесиите (обн., ДВ, бр. 13 от 1999 г.; изм., бр. 65 от 2000 г.,
бр. 43 от 2001 г. и бр. 21 от 2002 г.) думите „но не по-малко от 2,5 на сто от нетните приходи от концесионната дейност" се заменят с „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.6. В т. 10.2 от Решение № 592 на Министерския съвет от 1999 г. за предоставяне на концесия за част от минералната вода от сондаж № 5 „Горски пункт" на находище „Велинград-Чепино", община Велинград, област Пазарджик (обн., ДВ, бр. 81 от 1999 г.; изм., бр. 65 от 2000 г. и бр. 7 от 2004 г.) накрая се поставя запетая и се добавя „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.7. В т. 2.2 от Решение № 151 на Министерския съвет от 2000 г. за определяне на спечелилия конкурса кандидат за предоставяне на концесия върху част от минералната вода от сондаж № 5 „Горски пункт" на находище „Велинград-Чепино", община Велинград, област Пазарджик (ДВ, бр. 28 от
2000 г.) думите „по централния курс на Българската народна банка в деня на плащането" се заменят с „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.8. В т. 10.2.1 от Решение № 578 на Министерския съвет от 1999 г. за предоставяне на концесия върху минерална вода от находище „Горна баня" – София, Столична община, област София (обн., ДВ, бр. 74 от 1999 г.; изм., бр. 65 от 2000 г., бр. 43 от 2001 г., бр. 111 от 2003 г. и бр. 47 от 2005 г.) накрая се поставя запетая и се добавя „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.9. В т. 2.2 от Решение № 38 на Министерския съвет от 2000 г. за определяне на концесионер чрез проведен конкурс за част от минералната вода от находище „Горна баня" – София, Столична община, област София
(ДВ, бр. 11 от 2000 г.) думите „по централния курс на Българската народна банка в деня на плащането" се заменят с „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.10. В т. 9.2.2 от Решение № 309 на Министерския съвет от 1999 г. за предоставяне на концесия за част от минералната вода от находище „Банкя" – район „Банкя", Столична община, област София (обн., ДВ, бр. 46 от 1999 г.; изм., бр. 65 от 2000 г.) накрая се поставя запетая и се добавя „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.11. В т. 2.1.4 от Решение № 647 на Министерския съвет от 1999 г. за определяне на концесионер чрез проведен конкурс за част от минералната вода от находище „Банкя" – район „Банкя", Столична община, област София, разкрита чрез сондаж № 1хг „Иваняне" (обн., ДВ, бр. 89 от 1999 г.; изм., бр. 22 от 2005 г.) думите „по централния курс на Българската народна банка в деня на плащането" се заменят с „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за  изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.12. В т. 9.2 от Решение № 659 на Министерския съвет от 2000 г. за предоставяне на концесия върху част от минералната вода от малмоваланжския водоносен хоризонт – участък Каварна, община Каварна, област Добрич, обект – изключителна държавна собственост (обн., ДВ, бр. 85 от 2000 г.; изм., бр. 93 от 2002 г.) накрая се поставя запетая и се добавя „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.13. В Решение № 167 на Министерския съвет от 2001 г. за определяне на спечелилия конкурса кандидат за предоставяне на концесия върху част от минералната вода от малмоваланжския водоносен хоризонт – участък Каварна, община Каварна, област Добрич, разкрита чрез водоизточник сондаж № Р-113 (обн., ДВ, бр. 34 от 2001 г.; изм., бр. 85 от 2001 г. и бр. 93 от 2002 г.) думите „по централния курс на Българската народна банка в деня на плащането" се заменят с „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за  изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за
1 кубически метър минерална вода".

1.14. В т. 11.2 от Решение № 706 на Министерския съвет от 2000 г. за предоставяне на концесия върху част от минералната вода от находище „Хисаря", община Хисаря, област Пловдив, обект – изключителна държавна собственост (ДВ, бр. 91 от 2000 г.) думите „и което не може да бъде по-малко от 2,7 на сто от нетния размер на приходите от концесионната дейност" се заменят с „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.15. В т. 2.2 от Решение № 274 на Министерския съвет от 2001 г. за определяне на спечелилия конкурса кандидат за предоставяне на концесия върху част от минералната вода от водоизточник каптаж „Чобан чешма" на находище „Хисаря", община Хисаря, област Пловдив (ДВ, бр. 44 от 2001 г.) думите „по централния курс на Българската народна банка в деня на плащането" се заменят с „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.16. В т. 10.2 от Решение № 595 на Министерския съвет от 2001 г. за предоставяне на концесия върху част от минералната вода от находище „Катунци", с. Катунци, община Сандански, област Благоевград, обект – изключителна държавна собственост (обн., ДВ, бр. 70 от 2001 г.; изм., бр. 77 от 2004 г.) накрая се поставя запетая и се добавя: „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.17. В т. 2.2 от Решение № 29 на Министерския съвет от 2002 г. за определяне на спечелилия конкурса кандидат за предоставяне на концесия върху част от минералната вода от находище „Катунци", с. Катунци, община Сандански, област Благоевград, разкрита чрез водоизточник сондаж № 236 (обн., ДВ, бр. 10 от 2002 г.; изм., бр. 77 от 2004 г.) думите „по централния курс на Българската народна банка в деня на плащането" се заменят с „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.18. В т. 10.2 от Решение № 469 на Министерския съвет от 2002 г. за предоставяне на концесия върху част от минералната вода, обект – изключителна държавна собственост, от находище „София-Княжево", София, район „Витоша", Столична община (ДВ, бр. 70 от 2002 г.) думите „по централния курс на Българската народна банка в деня на плащането" се заменят с „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.19. В т. 2.2 от Решение № 83 на Министерския съвет от 2003 г. за определяне на спечелилия конкурса кандидат за предоставяне на концесия върху част от минералната вода от находище „София-Княжево", София, район „Витоша", Столична община, област София (ДВ, бр. 16 от 2003 г.) думите „по централния курс на Българската народна банка в деня на плащането" се заменят с „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.20. В т. 10.2 от Решение № 852 на Министерския съвет от 2004 г. за предоставяне на концесия за част от минералната вода, обект – изключителна държавна собственост, от находище „Бързия", с. Бързия, община Берковица, област Монтана, разкрита чрез сондаж № 1 (ДВ, бр. 98 от 2004 г.) думите „по централния курс на Българската народна банка в деня на плащането" се заменят с „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.21. В т. 2.2 от Решение № 313 на Министерския съвет от 2005 г. за определяне на спечелилия конкурса кандидат за предоставяне на концесия за част от минералната вода, обект – изключителна държавна собственост, от находище „Бързия", с. Бързия, община Берковица, област Монтана (ДВ, бр. 38 от 2005 г.) думите „по централния курс на Българската народна банка в деня на плащането" се заменят с „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.22. В т. 10.2 от Решение № 54 на Министерския съвет от 2002 г. за предоставяне на концесия върху част от минералната вода, обект – изключителна държавна собственост, от находище „София-Княжево" – София, район „Витоша", Столична община, разкрита чрез сондаж № 1хг (обн., ДВ,
бр. 15 от 2002 г.; доп., бр. 27 от 2004 г.) накрая се поставя запетая и се добавя „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.23. В т. 2.2 от Решение № 731 на Министерския съвет от 2004 г. за определяне на спечелилия конкурса кандидат за предоставяне на концесия върху част от минералната вода от находище „София-Княжево" София, район „Витоша", Столична община, разкрита чрез сондаж № 1хг (ДВ, бр. 86 от 2004 г.) думите „по централния курс на Българската народна банка в деня на плащането" се заменят с „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.24. В т. 8.2.2 от Решение № 89 на Министерския съвет от 1999 г. за предоставяне на концесия за минерална вода от сондаж № Р-11х, находище – Варна, Варненски артезиански басейн, малмоваланжски водоносен хоризонт, участък „к.к. Златни пясъци", обект – изключителна държавна собственост, по чл. 4, ал. 1, т. 7 от Закона за концесиите, включително върху сондаж № Р-11х – публична държавна собственост, на „Ривиера" АД – Варна, без конкурс или търг (обн., ДВ, бр. 16 от 1999 г.; изм., бр. 65 от 2000 г.) думите „по централния курс на Българската народна банка в деня на плащането" се заменят с „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.25. В т. 9.2 от Решение № 88 на Министерския съвет от 2002 г. за предоставяне на концесия върху част от минералната вода от находище „Сандански", община Сандански, област Благоевград, обект – изключителна държавна собственост (ДВ, бр. 21 от 2002 г.) думите „по централния курс на Българската народна банка в деня на плащането" се заменят с „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

1.26. В т. 2.2 от Решение № 522 на Министерския съвет от 2002 г. за определяне на спечелилия конкурса кандидат за предоставяне на концесия върху част от минералната вода от находище „Сандански", гр. Сандански, община Сандански, област Благоевград, разкрита чрез сондаж № С-1 (ДВ,
бр. 79 от 2002 г.) думите „по централния курс на Българската народна банка в деня на плащането" се заменят с „еквивалентна на досегашната единична стойност, превалутирана в левове по официалния курс на Българската народна банка на датата на решението на Министерския съвет за изменение на решения на Министерския съвет за предоставяне на концесии за добив на минерални води – изключителна държавна собственост, в частта им относно валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода".

2. Упълномощава министъра на околната среда и водите в едномесечен срок да сключи допълнителни споразумения към концесионните договори с концесионерите в съответствие с текстовете за изменение на съответните решения на Министерския съвет по отношение на валутата за изчисляване на годишното концесионно плащане за 1 кубически метър минерална вода.

 

 

МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛ И

МИНИСТЪР НА ВЪНШНИТЕ РАБОТИ:  /п/  Марин Райков

 

ГЛАВЕН СЕКРЕТАР НА

МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ:  /п/  Росен Желязков


 

понеделник, 12 август 2013 г.

Стартира нов проект по Програмата за трансгранично сътрудничество България-Сърбия

28.06.2013

В рамките на Програмата за трансгранично сътрудничество между България и Сърбия започва нов проект, с който ще бъдат подготвени реките за прилагане на опазващи околната среда източници на възобновяема енергия.

Минно-геоложкият университет Св. Иван Рилски е водещата организация по проекта. В него участват и Факултетът за защита на труда (Нишки Университет - Сърбия), Регионалният екологичен център за Централна и Източна Европа – клон България.

Това е третият пореден проект на Търговско-промишлена палата – Перник в рамките на програмата за Трансгранично сътрудничество, което показва засилен интерес към този вид партньорства.

Целта на проекта е да се бъде увеличено използването на възобновяеми енергийни източници чрез предоставяне на методическа и техническа подкрепа, които ще привлекат потенциални инвеститори в трансграничния регион.

Като част от проекта ще бъдат анализирани перспективни участъци на реките Нишава, Ерма и Струма, Власинско езеро и яз. Пчелина като потенциални обекти в разработването на водноелектрически централи.

???

- See more at: http://renewables-bulgaria.com/statiadetails.aspx?id=1255#sthash.Qh0SEcLV.dpuf

Потвърдиха годността за ползване на строеж ВЕЦ Козлодуй

27.06.2013

Дейностите по първия етап от строежа на Водноелектрическата централа Козлодуй бяха приети от Държавната приемателна комисия. Нейните членове подписаха протокол за установяване на годността за ползване.

„До момента е постигнат значителен напредък по осъществяването на строителните работи на ВЕЦ Козлодуй", коментират от атомната електроцентрала. 

Водноелектрическата централа е проектирана с две турбини, чиято обща мощност е 5 мегавата. Задвижването им ще се осъществява от воден стълб, който ще се издига на средна височина от 7,5 м.

Съоръжението трябва да бъде пуснато в експлоатация до края на месец юли т. г.

- See more at: http://renewables-bulgaria.com/statiadetails.aspx?id=1254#sthash.RYKe81zA.dpuf

четвъртък, 8 август 2013 г.

Унищожаване на реки чрез добив на интертни материали

Акция на Басейнова дирекция-Благоевград: Заловиха дупнишката шуробаджанашка фирма КТ "Строй" да копае незаконно край р. Джерман, грози я глоба до 50 000 лв.
в. Струма.

7 август 2013 16:05  4 коментара   2255 прочита

Акция на Басейнова дирекция в Благоевград завари на мястото на "престъплението" - добив на инертни материали край река Джерман, дупнишката фирма КТ Строй - ЕООД , управлявана от В. Иванова. Работници на фирмата, добивали незаконно инертни материали и при проверката се оказало, че това се прави от дни. 

 Фирмата доби популярност и многократно бе споменавана като част от "обръч от фирми", създаден от местен политик и бизнесмен. Управителката на фирмата В. Иванова е съпруга на шурея на председателя на ОБС Дупница Ивайло Константинов. Акцията на Басейнова дирекция е проведена вчера, незабавно изкопните работи са спрени и на фирмата ще бъде наложена санкция. Днес от Басейнова дирекция, съобщиха, че санкцията е съгласно член 200 ал. 1 от Закона за водите и предвижда от 10 до 50 000 лв. глоба.


И. Иванова 


Още за: Инертни материали  санкция  Джерман Още от: Общество

Допълнение:

КТ СТРОЙ ЕООД с ЕИК: 201277931 към към 06.06.2013 г. е 100% собственост на
КИРИЛ ГЕОРГИЕВ ВАКЛЕВ
Според справка в Апис той е имал общ бизнес със следните лица
ВЕРОНИКА БОГОМИЛОВА ИВАНОВА,
БГ ЙЕСТ ЕООД,
"ЮНИОН ИВКОНИ" ООД,
ПЕТКО ТРИФОНОВ ПЕТКОВ,
ИВАЙЛО ЛЮБЕНОВ КОНСТАНТИНОВ
4 коментара

7 август 2013 19:20 | браво!
Оценка:
7
 (
7
 гласа)

Похвално, а концесионерите по Струма някой вижда ли ги?


7 август 2013 20:55 | бполе
Оценка:
7
 (
9
 гласа)

А тото лай-ото от агромах каде копае?



8 август 2013 10:42 | 123
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Нищо ново. За Ивкони се знае от 100 години и за тези, гравитиращи около местните обществени поръчки фирми. Лошото е, че никой нищо не предприема.


8 август 2013 13:05 | ивкончо
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

и зетми Илиан-Мердиян копа ама него не го закачат





петък, 2 август 2013 г.

Списък на находищата на минералните води

Списък

на находищата на минералните води - изключителна държавна собственост по Приложение №2 към чл.14, т.2 от Закона за водите

 

1. Айтос - област Бургас, община Айтос, Айтос

2. Баните - област Смолян, община Баните, с. Баните

3. Банкя - област София, Банкя

4. Баня - област Пазарджик, община Панагюрище, с. Баня

5. Баня - област Пловдив, община Карлово, с. Баня

6. Баня - област Сливен, община Нова Загора, с. Баня

7. Беденски бани - област Смолян, община Девин, с. Беден

8. Белово - област Пазарджик, община Белово, Белово

9. Белчински бани - Софийска област, община Самоков, с. Белчин

10. Благоевград - област Благоевград, община Благоевград, Благоевград

11. Благоевград - р. Струма - област Благоевград, община Благоевград, с. Зелени дол

12. Брацигово - област Пазарджик, община Брацигово, Брацигово

13. Бургаски минерални бани - област Бургас, община Бургас, с. Ветрен

14. Бързия - област Монтана, община Берковица, с. Бързия

15. Варвара - област Пазарджик, община Септември, с. Варвара

16. Велинград - Каменица - област Пазарджик, община Велинград, Велинград

17. Велинград - Лъджене - област Пазарджик, община Велинград, Велинград

18. Велинград - Чепино - област Пазарджик, община Велинград, Велинград

19. Вонеща вода - област Велико Търново, община Велико Търново, с. Вонеща вода

20. Вършец - област Монтана, община Вършец, Вършец

21. Гулиина баня - област Благоевград, община Разлог, с. Баня

22. Девин - област Смолян, община Девин, Девин

23. Джебел - област Кърджали, община Джебел, Джебел

24. Добринище - област Благоевград, община Банско, с. Добринище

25. Долна баня - Софийска област, община Долна баня, Долна баня

26. Долни Раковец - област Перник, община Радомир, с. Долни Раковец

27. Драгиново - област Пазарджик, община Велинград, с. Драгиново

28. Елешница - м. Св. Варвара - р. Места - област Благоевград, община Разлог, с. Баня

29. Замфирово - област Монтана, община Берковица, с. Замфирово

30. Изворище - област Бургас, община Бургас, с. Изворище

31. Казичене - Равно поле - област София и Софийска област, Столична община и община Елин Пелин, с. Казичене и с. Равно поле

32. Каменар - област Бургас, община Поморие, с. Каменар

33. Катунци - област Благоевград, община Сандански, с. Катунци

34. Кирково - област Кърджали, община Кирково, с. Кирково

35. Китен - област Бургас, община Царево, с. Китен

36. Костенец - Софийска област, община Костенец, с. Костенец

37. Красново - област Пловдив, община Хисаря, с. Красново

38. Крушуна - област Ловеч, община Летница, с. Крушуна

39. Кюстендил - област Кюстендил, община Кюстендил, Кюстендил

40. Левуново - област Благоевград, община Сандански, с. Левуново

41. Мараш - област Шумен, община Шумен, с. Мараш

42. Марикостиново - област Благоевград, община Петрич, с. Марикостиново

43. Медово - област Бургас, община Поморие, с. Медово

44. Меричлери - област Хасково, община Димитровград, Меричлери

45. Михалково - област Смолян, община Девин, с. Михалково

46. Момин проход - Софийска област, община Костенец, Костенец

47. Невестино - Барището - област Кюстендил, община Невестино, с. Невестино

48. Невестино - Топилата - област Кюстендил, община Невестино, с. Невестино

49. Нареченски минерални бани - област Пловдив, община Асеновград, с. Нареченски бани

50. Обединение - област Велико Търново, община Полски Тръмбеш, с. Обединение

51. Овощник - област Стара Загора, община Казанлък, с. Овощник

52. Овча могила - област Велико Търново, община Свищов, с. Овча могила

53. Огняново - Гърмен - област Благоевград, община Гърмен, с. Гърмен и с. Огняново

54. Павел баня - област Стара Загора, община Павел баня, Павел баня

55. Песнопой - област Пловдив, община Калояново, с. Песнопой

56. Поликраище - област Велико Търново, община Горна Оряховица, с. Поликраище

57. Полски Тръмбеш - област Велико Търново, община Полски Тръмбеш, Полски Тръмбеш

58. Поляново - област Бургас, община Айтос, с. Поляново

59. Провадия - област Варна, община Провадия, Провадия

60. Пчелински бани - Софийска област, община Костенец, с. Пчелин

61. Ресен - област Велико Търново, община Велико Търново, с. Ресен

62. Рударци - област Перник, община Перник, с. Рударци

63. Рудник - област Бургас, община Бургас, с. Рудник

64. Рупите - м. Кожух - област Благоевград, община Петрич, с. Генерал Тодорово

65. Ръжена - област Стара Загора, община Казанлък, с. Ръжена

66. Сандански - област Благоевград, община Сандански, Сандански

67. Сапарева баня - област Кюстендил, община Сапарева баня, Сапарева баня

68. Свищов - област Велико Търново, община Свищов, Свищов

69. Симеоновград - област Хасково, община Симеоновград, Симеоновград

70. Симитли - област Благоевград, община Симитли, Симитли

71. Слатина - област Монтана, община Берковица, с. Слатина

72. Сливенски минерални бани - област Сливен, община Сливен, с. Мечкарово

73. Слънчев бряг - област Бургас, община Несебър, Несебър

74. София - Баталова воденица - област София

75. София - Горна баня - област София

76. София - Железница - област София, с. Железница

77. София - Княжево - област София

78. София - Лозенец - област София

79. София - Надежда - област София

80. София - Овча купел - област София

81. София - Панчарево - област София, с. Панчарево

82. София - Свобода - област София

83. София - Център - област София

84. Старозагорски минерални бани - област Стара Загора, община Стара Загора, с. Старозагорски бани

85. Стефан Караджово - област Ямбол, община Болярово, с. Стефан Караджово

86. Стралджа - област Ямбол, община Стралджа, Стралджа

87. Стрелча - област Пазарджик, община Стрелча, Стрелча

88. Съдиево - област Бургас, община Айтос, с. Съдиево

89. Троян - област Хасково, община Симеоновград, с. Троян

90. Търговище - Боаза - област Търговище, община Търговище, с. Пролаз

91. Харманли - област Хасково, община Харманли, Харманли

92. Хасковски минерални бани - област Хасково, община Минерални бани, с. Минерални бани

93. Хисаря - област Пловдив, община Хисаря, Хисаря

94. Хотово - област Благоевград, община Сандански, с. Хотово

95. Чифлик - област Ловеч, община Троян, с. Чифлик

96. Чирпан - област Стара Загора, община Чирпан, Чирпан

97. Шипково - област Ловеч, община Троян, с. Шипково

98. Ягода - област Стара Загора, община Мъглиж, с. Ягода

99. Район "Долна Камчия" - йодо-бромни води - област Варна, община Долни чифлик и община Аврен

100. Район "Североизточна България" - подземни води от малмоваланжския водоносен хоризонт с температура, по-висока от 20 (градуса по Целзий) - област Варна, област Добрич, област Шумен

101. Район "Варненски басейн" - подземни води от еоценския водоносен хоризонт с температура, по-висока от 20 (градуса по Целзий) - област Варна и област Добрич

102. Район "Софийска котловина" - подземни води от донеозойската подложка и неогенския седиментен комплекс с температура, по-висока от 20 (градуса по Целзий), включително минералните води от обособените по-горе находища на територията на област София и Софийска област

Уволняват всички директори на регионални структури на екоминистерството

Ако трябва да бъдем честни има много причи директорите на Басейновите дирекции да бъдат незабавно сменени, но еко министърът не посочи нито една от тях.  Работата на дирекциите е плачевна, но това явно не прави впечатление на управляващите.  Повече можете да научите от становището на Коалиция „За да остане природа в България"

София, 1 август 2013 г. – В коалицията от неправителствени организации и граждански групи "За да остане природа в България" постъпи информация, че всички директори на регионалните структури на Министерството на околната среда и водите - регионалните инспекции по околна среда и води, басейновите дирекции и дирекциите на националните паркове, са освободени на основание чл. 19а, ал. 2 от Закона за администрацията.

След процесите на децентрализация, извършени при предишното правителство, над 80 % от всички процедури, свързани със защитените територии, околната среда и водите, се извършват на регионално ниво.

Без да влиза в защита не един или друг служител, коалицията "За да остане природа в България" представя следната принципна позиция:

Директорите на регионалните органи на МОСВ са индивидуални органи на изпълнителната власт и техните решения са самостоятелни и в определени случаи не подлежат на контрол от страна на министъра на околната среда и водите. Това определя необходимостта тези позиции да бъдат заемани от експерти, които познават съответните закони и имат опит в тяхното прилагане.

След като се назначават с конкурс, тяхното освобождаване трябва да бъде извършвано с мотивирани заповеди, а не на политическо основание. Освобождаването на един служител без мотиви, какъвто е настоящият случай, е структурен проблем на администрацията в МОСВ.

Тази практика създава несигурност и мотивира за участие в конкурсите единствено хора, които приемат, че ще бъдат на тези позиции само в рамките на една до четири години, като се поощрява непрофесионализма и корупцията.

Подобни действия до момента доведоха до ситуация, че на тези позиции, дори и след конкурс, се назначават хора, които никога не са работили в държавна администрация, а още по-малко в администрацията на Министерството на околната среда и водите и за тях първите години от професионалната им работа са свързани със запознаване със ситуацията и законите, които трябва да прилагат.

Националните паркове Рила, Пирин и Централен Балкан са най- важните български защитени територии. Те са обект на непрекъснати атаки за стотици километри ски зони, дърводобив и в последно време на паша за субсидии. Предстои актуализирането на техните планове за управление и личността на директора ще играе доста важна роля за опазването на парковете.

Коалицията "За да остане природа" препоръчва на министъра на околната среда и водите, преди да предприема такива стъпки да извършва обективна проверка на съответния административен орган, резултатите от която да бъде основание при персонални решения.

Промяната на закона с цел премахването на немотивираното освобождаване и въвеждането на професионално начало и израстване в службата на ниво териториални органи е задължително в такива администрации, които прилагат голям брой сложни закони и чиито действия могат да станат основания за наказателни процедури срещу България от страна на Европейската комисия.

От коалицията "За да остане природа в България" настояват в комисиите за конкурсите на бъдещите директори да бъдат включени представители на Българска академия на науките и професионалните организации с цел осигуряване на прозрачност и обективност при кадровите решения.

ОЩЕ ПОПУЛЯРНИ ПУБЛИКАЦИИ