.Посетете основния ми блог РЕКИ.БГ

понеделник, 27 май 2013 г.

Крупна енергийна сделка: Гриша Ганчев се раздели с 9–те ВЕЦ-а на Благоевградска Бистрица, те вече са собственост на Енерго – Про България

26 май 2013 14:24  21 коментара   6047 прочита


9 от Водноелектрическите централи по поречието на река Благоевградска Бистрица вече не са собственост на Гриша Ганчев. Босът на „Литекс Комерс" бил принуден да се раздели с водноелектрическите си централи, обединени в дружеството „ВЕЦ Енергия холдинг". В това дружество влизат ВЕЦ "Бистрица" с каскада от осем мини ВЕЦ-а и ВЕЦ – Славово. Целият холдинг на Гришата бил прехвърлен на друга фирма – „Хидро електрик България", която според мълвата била контролирана от Митко Каратиста и Румен Пашата. Впоследствие босът на СИК продал водноелектрическите централи на чешката фирма „Енерго про" за 150 милиона евро.

След крупната енергийна сделка обвиненията срещу сина на Гриша Ганчев – Данаил, за фиктивни сделки със захар с цел източване на ДДС от бюджета, тихомълком бяха свалени. В същото време в началото на тази година Енерго-Про България ЕАД официално обяви, че приключило успешно сделката по придобиване на 100% от капитала на ВЕЦ Енергия Холдинг ЕАД, вторият най-голям частен оператор на ВЕЦ в България. Енерго-Про България ЕАД влезе във владение като едноличен собственик на ВЕЦ Енергия Холдинг ЕАД и притежаваните пряко от дружеството и чрез дъщерните му дружества шест водноелектрически централи: ВЕЦ Пирин, ВЕЦ Спанчево - обединени в Каскада Пиринска Бистрица, ВЕЦ Катунци, ВЕЦ Огоста, ВЕЦ Самораново, ВЕЦ "Бистрица" с каскада от осем мини ВЕЦ-а и ВЕЦ – Славово и ВЕЦ Карлуково.

Централите по поречието на река Благоевградска Бистрица са проектирани и изградени от Хидроенергийна Компания" ООД на Иван Чапов. Голяма част от тях са изградени на водопровода за питейно битово водоснабдяване на град Благоевград.

Лъчо Петров

Още по темата


Още за: Гр. Ганчев  централи  сделка Още от: Бизнес
21 коментара

26 май 2013 14:38 | ба си
Оценка:
12
 (
14
 гласа)

ИМАМЕ НОВИНА! ДПС СЕ ЦЕПИ!


26 май 2013 14:48 | как се цепи
Оценка:
6
 (
8
 гласа)

Как се цепи разкажи


26 май 2013 14:50 | Гражданин
Оценка:
24
 (
26
 гласа)

Безобразие! Тези ВЕЦ-ове ползват и правят негодна бисерно чистата планинска вода, а тонове вода изтичат всекидневно по р. Бистрица към Струма и пълнят язовирите на Гърция!!! Няма един свестен държавник да оползотвори тези води- един язовир толкова ли струва???? Спомням си, че г-н Причкапов беше заложил това в програмата си, но не го избраха за кмет!


26 май 2013 16:25 | kefal
Оценка:
12
 (
12
 гласа)

Хахахаха хор Бодря Смяна се здава от ЛИТЕКС в ръцете на ТИМ нова влада стараа система. Гришата го е закръшил яко... затискане му е майката ....хахаха шукар комуни комуне анджакламе ... таа година тоци а догодина ..жици.. да го ева и свободниот пазар на тоците


26 май 2013 16:36 | ПИРИН
Оценка:
-7
 (
25
 гласа)

ЧАПОВ Е НОМЕР 1. НАЙ ГОЛЕМИЯ БОС Е ИВАН ЧАПОВ. НЕМА КОЙ ДА МУ СТЪПНЕ НА ПАРИТЕ. В МОМЕНТА Е НАЙ ВЛИЯТЕЛНИЯ ЧОВЕК В БЛАГОЕВГРАД И РЕГИОНА. ЕВАЛА.


26 май 2013 16:37 | истината
Оценка:
5
 (
9
 гласа)

Хидро Електрик България от самото си създаване е тясно свързана с Гриша Ганчев и с Литекс. Въпросната фирма няма нищо общо с Пашата и Каратиста. Редно е преди да се пишат глупости е да се провери примерно в ТР. А не да се приписват материалчета от разни жълти сайтове.



26 май 2013 16:41 | марко
Оценка:
11
 (
11
 гласа)

чапов е купил хотел орбита и сега ще купува хотел ален мак .а наистина ли ще строи мол при зърнени храни??? иииии много пари му е дал гришата


26 май 2013 16:41 | истината
Оценка:
3
 (
9
 гласа)

Това е поредната лъжа на този вестник свързана с Ганчев


26 май 2013 16:44 | ЦИК
Оценка:
7
 (
9
 гласа)

ами чапов си е добре с бизнеса и паричките, защото дава на всички. и на бсп, и на герб така че си плаша сериозно човека. него не го гледайте, вас си гледайте.


26 май 2013 16:47 | истината
Оценка:
9
 (
11
 гласа)

Те точно заради това Чапов не е никакъв бизнесмен. Тия които дават са долни тарикати и нищо повече. Такива като Ганчев са големи които знаят как се изкарват пари и не дават на никого


26 май 2013 16:50 | общината
Оценка:
3
 (
7
 гласа)

ИВАН ЧАПОВ ИМА ДОГОВОРКА С КАМБИТОВ, ТОЙ ДА Е СЛЕДВАЩИЯ КМЕТ НА БЛАГОЕВГРАД И ДА ПОСТРОЯТ 10 ВЕЦ-А НА РЕКА СТРУМА И ДА ИЗНАСЯТ ТОКА ДИРЕКТНО В МАКЕДОНИЯ.


26 май 2013 16:53 | истината
Оценка:
-4
 (
8
 гласа)

Хидро Електрик България от самото си създаване е тясно свързана с Гриша Ганчев и с Литекс. Въпросната фирма няма нищо общо с Пашата и Каратиста. Редно е преди да се пишат глупости е да се провери примерно в ТР. А не да се приписват материалчета от разни жълти сайтове.



26 май 2013 16:53 | МАР
Оценка:
-3
 (
9
 гласа)

шшшшш алооооо не сте в час бе. чапов има 300 мил евро бе нешасници неосведомени


26 май 2013 17:06 | ДОНКА
Оценка:
-1
 (
11
 гласа)

Е НЕКА ИМА ПАРИЦА ЧОВЕКА. ГОЛЯМО СЕМЕЙСТВО, ПРИЯТЕЛИ, ПОЗНАТИ, ЛЮБОВНИЦИ, РАЗХОДИ СА ТОВА. ДА СА ЖИВИ И ЗДРАВИ, ДА ПЕЧЕЛИ ДОБРЕ. СТИГА СТЕ ЗАВИЖДАЛИ.


26 май 2013 17:14 | истината
Оценка:
0
 (
0
 гласа)



26 май 2013 20:21 | sergei
Оценка:
4
 (
6
 гласа)

TOVA KOETO RAZBRAH E 4E PRAVITELSTVOTO NA BOIKO 4REZ NATISK SA VZELI NA GRI6A GAN4EV VECOVETE ZA DA OSVOBODAT SINAMU OT ARESTA AKO E TAKA ZA6TO NE NAPI6ETE DIREKTNO KAK STOIAT NE6TATA A UVARTATE I HORATA NEMOGAT DA RAZBERAT


26 май 2013 20:45 | Кургол Мадуро
Оценка:
10
 (
10
 гласа)

За да се строят такива мини-ВЕЦ-ове трябва разрешение от РИОСВ-Благоевград и разрешение от Обш. С- на града. Явно Иван Чапа е платил на Мистрията (като шеф на Общ. С. тогава) и на шефа на РИОСВ за разрешителни. Че и е ползвал и европейски пари за тях с грантове. А че Гриша Ганчев е разорил останалите захарни заводи с неговите контрабанди е вярно, само че не смеят да си го кажат.


26 май 2013 21:03 | Мъдър
Оценка:
-2
 (
6
 гласа)

ЧЕТА КОМЕНТАРИТЕ ПО ПОВОД НА ПУБЛИКАЦИЯТА ПО-ГОРЕ И ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ СЕ УБЕЖДАВАМ КОЛКО „ВСЕЗНАЕЩИ" И „ИНФОРМИРАНИ" ХОРА ИМА В РЕГИОНА – БИЛО ПО ВЪПРОСИ, СВЪРЗАНИ С ПОЛИТИКАТА, БИЛО С ЕНЕРГИЙНИЯ БИЗНЕС, БИЛО С ИМОТИТЕ НА ТОЗИ ИЛИ ОНЗИ, АБЕ ПО ВСИЧКО.
ТАКИВА „ЗАДЪЛБОЧЕНИ" АНАЛИЗИ ЕДВА ЛИ Е В СЪСТОЯНИЕ ДА НАПРАВИ ОБИКНОВЕН ЧОВЕК. ЗАТОВА КАЗВАМ НА ТЕЗИ „ГЕНИИ" ДА СИ ТРАЯТ, КОГАТО НЕ ЗНАЯТ.



26 май 2013 21:52 | Ицо
Оценка:
7
 (
7
 гласа)

Значи само комунистическя ВЕЦ на Данко Ангелов в с. Бистрица/и братовчедка му Марина Дикова, разбира се/все още не е прилапан от големите акули.
Между другото там природата пострада най-много защото се направи водонапорна тръба, съсипвайки всичко красиво по коритото на реката.


26 май 2013 22:46 | истината
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Тия от Струма са преписвачи и техните достоверни източници са сайтчета като Сензация и ред други. Ако бяха сериозна медия щяха да видят в ТР, че в управлението на Хидро Електрик България са хора свързани с Литекс.


26 май 2013 23:15 | sss
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

tazi reka be6e belia drob na blagoevgrad 4ista i ne pokatnata tea vecove sa kato tuberkoloza za grada blagoevgrad ve4e nema bial drob ima nevidimi ne6ta kitaicite go nari4at prana toest nevidima jiva sila s tea vecove bistrica e martva

сряда, 22 май 2013 г.

ВНЕСЕНИ СА ТРИ ПРОЕКТНИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА ПРЕДОТВРАТЯВАНЕ И БОРБА С ГОРСКИТЕ ПОЖАРИ И НАВОДНЕНИЯТА, МОНИТОРИНГ И ЗАЩИТА НА ВОДИТЕ, ИЗПОЛЗВАНИ ЗА КОРАБОПЛАВАТЕЛНА ДЕЙНОСТ

Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението" към Министерство на вътрешните работи (ГДПБЗН-МВР) внесе две проектни предложения за борба с горските пожари и наводненията. Общата стойност на предложенията е 195 млн. лв. и ще бъдат финансирани от Оперативна програма „Околна среда 2007 – 2013 г.".

Проектното предложение „Техническо обезпечаване на оперативните структури на ГДПБЗН-МВР за ограничаване и ликвидиране на горски пожари" е насочено към обезпечаване изпълнението на дейностите по локализиране и предотвратяване на пожари в националните и природни паркове, резерватите и поддържаните резервати. Предвидено е осигуряване на специализирана летателна техника за мониторинг и гасене на горски пожари, съвременни специализирани пожарогасителни автомобили с висока проходимост, лични предпазни средства и друго оборудване. Изпълнението на проекта ще допринесе за намаляване на загубата на биологично разнообразие и опазването на растителните и животинските видове от дивата флора и фауна. Нуждата от реализацията на проекта е продиктувана с увеличения брой, честота и интензивност на горските пожари през последните години и липсата на специализирана техника и оборудване в районите служби за пожарна безопасност.

Конкретната цел на второто проектно предложение „Повишаване капацитета на териториалните структури на ГДПБЗН-МВР за реакция при наводнения" е да обезпечи изпълнението на дейности за борба с наводненията с цел защитата на населението и околната среда, както и овладяване на последствията от наводнения, чрез осигуряване на специализирана техника и оборудване за изпомпване с голям капацитет, за издирване и спасяване по вода, за пречистване на вода, предотвратяване на наводнения и временно настаняване при наводнения. Необходимостта от реализирането на проекта се подчертава от големия размер загуби от наводнения, които страната ни понася, през последните години. Провежданите превантивни мероприятия не носят необходимата ефективност, тъй като използваните в териториалните звена на ГДПБЗН-МВР техника и оборудване са остарели и недостатъчни, а много видове от необходимата спасителна техника липсват изцяло.

Изпълнителната агенция „Проучване и поддържане на река Дунав" внесе проект за мониторинг и защита на реката от нефтени разливи и контрол върху дейностите по изземване на наносни отложения. Стойността на проекта е 8 млн. лева и също ще бъде финансиран от Оперативна програма „Околна среда 2007 – 2013 г.".

Конкретната цел на проекта е да се осигури специализирана техника и оборудване, които ще допринесат за опазване на околната среда, вкл. за локализиране и отстраняване на замърсявания от корабоплавателна дейност, както и оптимизиране на дейностите за контрол върху премахването на наносни отложения от реката. Предвидените мерки ще допринесат съществено за опазването на 18 защитени зони за опазването на дивите птици и 30 защитени зони за опазване на природните местообитания на дивата флора и фауна от мрежата НАТУРА 2000.

Мерките, насочени към борба с горските пожари, предотвратяване и борба с наводненията, мониторинг и защита на водите, са включени в направеното изменение на Оперативна програма „Околна среда 2007 – 2013 г.". Предложеното разширяване на обхвата на програмата, чрез включването на нови мерки и бенефициенти е подадено в Европейската комисия.

Дейностите, предвидени в проектите, трябва да бъдат изпълнени до 30 септември 2014 г. и ще имат значителен ефект за опазване на биологичното разнообразие и устойчивото управление на водите и защитни мерки в случаи на природни бедствия.

http://ope.moew.government.bg/bg/news/newsdetail/from/current/id/456/page/4

05.02.2013

вторник, 21 май 2013 г.

Създава се Национален механизъм за координация на дейностите за изпълнение на Дунавската стратегия

29 Август 2012

Правителството прие решение за създаване на Национален механизъм за координация на дейностите за изпълнение на Стратегията на Европейския съюз за Дунавския регион.

 

Структурата на механизма включва Национална група на високо ниво и Направляваща група на национално ниво.

 

Председател на Националната група е Националният координатор за Стратегията на ЕС за Дунавския регион (министърът на регионалното развитие и благоустройството) и в състава и влизат министрите на външните работи, на финансите, по управление на средствата от ЕС, на вътрешните работи, на околната среда и водите, на транспорта, информационните технологии и съобщенията, на икономиката, енергетиката и туризма, на образованието, младежта и науката, на земеделието и храните, на културата, главният секретар на МС.

 

Националната група заседава два пъти годишно и в нейните функции е поемането на ангажименти на високо политическо ниво, представянето и защитата на българските приоритетни проекти по Дунавската стратегия при участие в международни срещи, актуализацията на Плана за действие за участието на България в Дунавската стратегия и др.

 

В Направляващата група на национално ниво участват заместник-министри, главният секретар на МВР, директорът на дирекция „Координация по въпросите на ЕС" в МС, директори на дирекции в министерства, представители на други ведомства и на местните власти, гражданското общество, научните и академичните среди. Функциите на участниците в Направляващата група са координационни и експертни.

 

Успешното участие на България в Дунавската стратегия изисква непрекъснато осъществяване на дейности от различни ведомства и координация между тях за изпълнението на общ план за действие на всички заинтересовани страни с ясно дефинирани отговорности и конкретни задачи. Създаването на Национален механизъм за координация на участието на България в Стратегията на ЕС за Дунавския регион съответства на изискванията за добро управление и ефективно институционално взаимодействие и партньорство.


Р   Е   П   У   Б   Л   И   К   А       Б   Ъ   Л   Г   А   Р   И   Я 
М   И   Н   И   С   Т   Е   Р   С   К   И       С   Ъ   В   Е   Т 
Препис
 
 
 
Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е       №   7 3 1 
от    31 август    2012 година
 
 
ЗА  СЪЗДАВАНЕ  НА  НАЦИОНАЛЕН  МЕХАНИЗЪМ  ЗА  КООРДИНАЦИЯ  НА
ДЕЙНОСТИТЕ  ПО  СТРАТЕГИЯТА  НА  ЕВРОПЕЙСКИЯ  СЪЮЗ  ЗА
ДУНАВСКИЯ РЕГИОН
 
 
М   И   Н   И   С   Т   Е   Р   С   К   И   Я   Т         С   Ъ   В   Е   Т 
Р   Е   Ш   И : 
 
 
1.  Създава  Национален  механизъм  за  координация  на  дейностите
по  Стратегията  на  Европейския  съюз  за  Дунавския  регион,  наричана 
по-нататък „Дунавската стратегия", със следната структура:
1.1. Национална група на високо ниво с председател националният
координатор  за  Стратегията  на  Европейския  съюз  за  Дунавския  регион  и
членове:  министърът  на  външните  работи,  министърът  на  финансите,
министърът  по  управление  на  средствата  от  Европейския  съюз,  министърът
на вътрешните работи, министърът на околната среда и водите, министърът на
транспорта,  информационните  технологии  и  съобщенията,  министърът  на
икономиката,  енергетиката  и  туризма,  министърът  на  образованието,
младежта  и  науката,  министърът  на  земеделието  и  храните,  министърът  на
културата или техни заместници и главният секретар на Министерския  съвет.
Националната  група  на  високо  ниво  заседава  два  пъти  годишно  и  има
следните функции:
1.1.1.  поема ангажименти на високо политическо ниво  и следи как
Дунавската  стратегия  е  отразена  в  програмните  документи  (партньорските
договори,  оперативните  програми  и  програмите  за  териториално
сътрудничество);

1.1.2.  представя  и  защитава  българските  приоритетни  проекти  по
Дунавската  стратегия  при  участие  в  международни  двустранни  и
многостранни  срещи  и  търси  политическото  партньорството  на  другите
страни - участнички в стратегията;
1.1.3.  актуализира  Плана  за  действие  за  участието  на  Република
България  в  Дунавската  стратегия  и  одобрява  предложенията  и  документите,
изготвени от Направляващата група на национално ниво;
1.2.  Направляваща  група  на  национално  ниво  с  председател
Националното  лице  за  контакт  и  членове:  заместник-министри,  главният
секретар на Министерството на вътрешните работи, директорът на дирекция
„Координация  по  въпросите  на  Европейския  съюз"  в  администрацията  на
Министерския  съвет,  директори  на  дирекции  в  министерствата,
представители  на  министерствата  в  Направляващите  групи  (Steering  groups)
по  приоритетните  области  на  Дунавската  стратегия,  представители  на  други
ведомства,  участващи  със  съвещателен  глас,  представители  на  местните
власти,  на  гражданското  общество,  на  научните  и  академичните  среди.
Направляващата група на национално ниво има следните функции:
1.2.1.  гарантира  националната  ангажираност  за  изпълнение  на
Дунавската стратегия, изразяваща се в конкретни действия, изготвя ежегоден
доклад  за  изпълнението  на  Плана  за  действие  за  участието  на  Република
България  в  Дунавската  стратегия  и  доклад  за  напредъка  на  Република
България  за  изпълнението  на  Дунавската  стратегията  до  Европейската
комисия;
1.2.2.  следи  за  участието  на  българските  представители  в
заседанията  на  Направляващите  групи  по  приоритетните  оси  на  Дунавската
стратегия  и  регулярно  се  информира  за  взетите  решения  във  всяка
приоритетна област;
1.2.3.  осъществява  контакти  и  консултации  относно  проектни
предложения,  актуализира  списъка  на  конкретни  проектни  предложения,
изготвя  доклади  и  документи,  свързани  с  изпълнението  на  Дунавската
стратегия;
1.2.4. изготвя документи и предложения и ги предлага за одобряване
от Националната група на високо ниво;
1.3.  Национален  координатор  за  Дунавската  стратегия.  Той
представлява  Република  България  при  разработването  и  прилагането  на
Дунавската стратегия.

1.4.  Национално  лице  за  контакт  за  Дунавската  стратегия.
Националното  лице  за  контакт  участва  в  срещите  на  високо  ниво  за
Дунавската  стратегия  и  в  заседанията  на  националните  лица  за  контакт  и
координаторите  на  приоритетни  области,  осъществява  оперативна  връзка  с
Европейската комисия и с държавите, участващи в Дунавската стратегия.
1.5.  Секретариат,  който  подпомага  дейността  на  направляващата
група при организиране на заседания, изготвя протоколи от тях и обобщава
информация.
1.6.  Експертни  звена  или  експерти  във  всяко  секторно
министерство.  Те  осъществяват  хоризонталната  политика  по  изпълнение  на
Дунавската  стратегия,  като  вземат  под  внимание  действащите  оперативни,
трансгранични  и  транснационални  програми,  чиито  приоритети  отчитат
целите на стратегията.
2.  Министърът  на  регионалното  развитие  и  благоустройството  да
възложи  със  заповед  на  дирекция  „Европейска  координация,  връзки  с
обществеността и протокол" на Министерството на регионалното развитие и
благоустройството  да  изпълнява  функциите  на  секретариат  на
Направляващата група на национално ниво.
3.  Министрите  по  т.  1,  подточка  1.1  да  определят  своите
представители в Направляващата група на национално ниво.
4.  Министърът  на  регионалното  развитие  и  благоустройството  със
заповед  да  определи  поименния  състав  на  Направляващата  група  на
национално ниво.
 
 
МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛ: /п/ Бойко Борисов
 
ГЛАВЕН СЕКРЕТАР НА
МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ: /п/ Росен Желязков



Ето и презентация по темата

Кресна подгони с подписка собственика на ВЕЦ-а Тодор Димов

20 март 2013 15:54  16 коментара   3671 прочита

Подписка срещу собственика на ВЕЦ-а в Кресна Тодор Димов инициираха граждани, поводът е монополистичното отношение на Димов към водата на града, според жителите на Кресна Тодор Димов сам определял как ,кога и колко вода да пуска освен това е станало ясно, че Димов се е сдобил с нотариален акт на 6 километра от трасе, което е публична общинска собственост. Това предизвика размирици в малкия град и преди три дни започна подписка, която ще бъде внесена до общинския съвет и кмета на града Илиян Кръстев.

Жителите искат общината да упражнява контол върху водопускането и цената на водата, която Димов е определил. Дружеството "Кресна електрик" на Тодор Димов, при пълен капацитет продава електроенергия за над 30 000 лева месечно, като 25 000 лева от тях са за дружеството, а останалото за общинското "ВиК". В "Антидимов" вече са подписали около 500 човека.

Ива Иванова

Струма.ком

6 коментара

20 март 2013 19:06 | водата
Оценка:
-7
 (
11
 гласа)

Колко години и колко общински съвета вече се занимавате с това Кресна Еликтрик!

Оставете човека на мира!


20 март 2013 20:04 | ал капоне
Оценка:
1
 (
9
 гласа)

Подписката е организирана от председателя на общинския съвет така наречения " Белята" за да продължи да взима пари от оборота на фирмата. Oчаквайте да има подписки срещу всички малки фирми за да му плащат и да не се знае каде отиват парите.


20 март 2013 20:13 | 8
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

Нека си работи ВЕЦ-а, но да вдигнат парите за ВиК. Защо свалиха на 5000? Тогава господин Теката Дончев се облажи с останалите съветници. После бай Милетий краде като за последно. Общ. Съвет да вземе решение и да се дели 50на 50. Иначе няма как да се спре работещ ВЕЦ


20 март 2013 22:44 | будала
Оценка:
10
 (
10
 гласа)

Типична физиономия на наследствен и настоящ комунист. Да не говорим за тия, които стоят зад него и ВЕЦ а. Голема мафия у толко малка държава. Ама нали са протестираме па за нея. Разбирам да немахме АЕЦ и да зависат там хората от тая ВЕЦ или цената на тока там да е в пъти по малка от другата. А то само тия мафиоти вземат най ценното природно богатство на хората-водата и после даже ги карат да им я плащат като ел. енергия. За т. нар общински съвет не искам даже и да коментирам. С тия закони държавата ни отива към гибел. БОГ да пази България!


20 март 2013 22:52 | Де бре :)
Оценка:
-3
 (
5
 гласа)

будала написа:вземат най ценното природно богатство на хората-водата


Хаха - ами те ВЕЦ-овете не пият вода! Тя върти турбините и се връща обратно в реката или в случая Кресна във водопроводната тръба!

то затова се наричат ВЕИ - възобновяеми енергийни източници!


21 март 2013 07:13 | ххх
Оценка:
3
 (
7
 гласа)

Нали помните кой кмет-разбойник го уреди с ВАЦ-а, и му "адвокатстваше", че правилно се е присъединил към водопровода. Същия този разбойник сега с камъни по улиците трябва да се гони. И същия собственик на ВЕЦ-а, нали си спомняте чия кметска кампания подкрепяше финансово.



21 март 2013 08:59 | 123
Оценка:
3
 (
7
 гласа)

ВЕИ, МЕИ, ХЕИ за обикновения човек се едно означава. Добре правят Кресненци, че скачат срещу рекета на веца им. Защо Благоевградчани спят, че над Бистрица има 8 или 9 такива и те са включени на водопроводната тръба за питейна вода. Каква ли вода ке пиеме?


21 март 2013 09:22 | Де бре :)
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

123 написа:Каква ли вода ке пиеме?


И каква вода ке пиеме! Леко и се е завил свят от въртенето на турбините, но до Чешмата ти се е успокоила!

пп. Между другото видях една сърна да пикае в река Бистрица, малко преди водохващането за водопровода! :)


21 март 2013 10:33 | 100 камиона
Оценка:
4
 (
6
 гласа)

Тошката Димов си е един от куфарджиите на БКП!


21 март 2013 13:28 |
Оценка:
5
 (
9
 гласа)

НАЛИ ГЕРБАДЖИЙТЕ УПРАВЛЯВАТ ВиК КРЕСНА. АМИ КАДЕ СПИЯТ ТИЯ БЕЗДЕЛНИЦИ ГОШЕТО БЕЛЯДЖИЯТА И ВАНЙО ТЪПОТО НАЛИ ДО ВЧЕРА ТЕ БЕХА НА ВЛАСТ. НЕКАДЪРНИЦИ ТЪПИ.


21 март 2013 14:10 | Човек
Оценка:
7
 (
7
 гласа)

Проверете произхода на тръбите. Може и да са втора употреба. Дали не са несъвместими с питейна вода? Такива хора не ценят нищо освен парите.


21 март 2013 18:36 | Александър
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

Гошо-Белята и Ванчо-Тъпото, са най-смешните некадърници, калинки N 1 !Освен да краде Белята, никога нищо друго не е правил, само БЕЛИ. Спира всички проекти като саботира Общината, само заради това трябва да бъде изселен от Кресна! Стоичков използва ГЕРБ, за да повдига въпроса за ВЕЦа, но хората помнят, че той проведе референдум за или против ВЕЦа, като той самия беше против, а след време подкрепи ВЕЦа!!!! Нещо ни правят на будали май, а!!!! Тандема Белята-Стоичков е пагубен за Община Кресна! Беля, хората не са БУДАли. Да изгоним Гошо -Белята, крадеца, лихваря, двуличника от съвета. Беля-ОФ.



21 март 2013 18:43 | Браво
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

Беля, да не ти дойде апетита да имаш вец, а с лихви и измами взе бензиностанция, прехвърляш на сестра ти всичко, но време е да излезе житейската ти история, скоро много скоро.....


22 март 2013 15:16 | 8
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

Тандем Белята няма да има. Много скоро ще вкара такава интрига, каквато само той умее, и ще разклати стола на Белята. Ей Беля, беля ще те найде с тоя човек да знаеш. Извинявам се човек ли казах? :))


23 март 2013 16:14 | 8
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

Няма ли кой да предизвика пълна ревизия за целия период на управление на Милчо? Беля, ако си мъжкар и милееш за ВиК и Кресна предизвикай ревизия и изкарай всичко наяве, а не си трайте и не се договаряйте тайно с Милчо. Махнахте го добре, но не е достатъчно. Излез с открито лице пред обществеността и покажи какви ги е дробил. Как се фактурира климатик втора употреба за чисто нов:)) А това е само капка в морето


24 март 2013 10:10 | Браво
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Белята миле е само за собствения си джоб! Мъжкарството, е непонятно за него! Доказателство за това е житейския му път до сега! Когато лъжеш, мамиш, не си държиш на думата, двуличен си, гледаш само и единствено личния интерес, нямаш собствено мнение, лавираш като червей, по нисък от тревата когато трябва да заблуждава и лъже.... е, ако това е мъжкарство БЕЛЯТА е мъжкар!!! 1


Дунавската стратегия - нови възможности или предлог за съсипването на ДУНАВ?

Николина Николова, зам.-министър на регионалното развитие и благоустройството:

Дунавската стратегия - нови възможности за растеж и просперитет през 2014 - 2020

Едно от предизвикателствата е пълноправното участие на България в бъдещата програма "Дунав"

Автор: Силвия ЗЛАТКОВА  267 прочитания

В МРРБ зам.-министър Николова отговаря за Главна дирекция „Стратегическо планиране на регионалното развитие и административно- териториално устройство", Главна дирекция „Управление на териториалното сътрудничество", за координацията на дейностите по разработване и прилагане на национална  стратегия за интегрирана морска политика, координацията на международните отношения и връзките с европейските институции, както и на политиките, по които МРРБ има отговорности към Съвета по европейските въпроси, координацията на политиките при подготовката и изпълнението на Стратегията 2020 в пътния  сектор. Възпитаник е на Harvard Business School – Бостън, през 2010 завършва Harvard Alumni. У нас - от правния факултет към УНСС – София е магистър по право. Преди всъпването на настоящия й пост през 2011 г. е член на Управителния съвет на АПИ, в периода 2010 - 2011 г. е ръководител на звено „Контрол, комуникация и координация" към министъра на регионалното развитие, а преди това работи в частния бизнес
Г-жо Николова, две години след началото на стратегията на Европейския съюз за региона на река Дунав Европейската комисия представи първия доклад за напредъка по нея. Моля, обобщете накратко какви конкретни действия успя да реализира страната ни за този период в 11-те приоритетни тематични области?
- Вече разполагаме с доклада на Европейската комисия за Дунавската стратегия, който отбелязва съществените постижения, както и препоръки, за да се гарантира последователната работа по нейното успешно изпълнение с помощта на експертния опит на мрежите в региона на р. Дунав и основните заинтересовани лица за изготвянето на програмите. Стратегията дава нови възможности и хоризонти за всички дунавски страни да работят заедно за постигане на растеж и просперитет. Тя позволява по-добро сътрудничество, за да се подобри ефективността, влиянието и въздействието на политиките на европейско, национално и местно равнище, като се използват съществуващите политики и програми и се създават синергии между тях. Стратегията не разполага с конкретен финансов ресурс, затова усилията са насочени към подготовка и изпълнение на проекти по действащите оперативни програми и програмите за териториално сътрудничество. Трябва да отбележа, че проектите, които се изпълняват или подготвят, съответстват на 11-те приоритетни области. Бих споменала, че в областта на свързаността се подобрява общата българо-румънска инфраструктура (в доклада като добър пример се посочва Дунав мост 2), мерките за енергийна ефективност и газовата връзка България - Сърбия, работа по проекти за опазване на околната среда, мерки по защита от наводнения по р. Дунав с разработен план за предотвратяване на риска, проект WATER, система за управление и мониторинг на качеството на водите по ТГС Румъния - България във връзка с качеството на почвите и водите - изграждането на лаборатории за дългосрочни изследвания, участие на Русенския университет в проект за обучение на учители, преподаващи в учебни заведения с професионална насоченост, с цел повишаване на учителите и подобряване на връзката между учебния сектор и бизнеса, подкрепа за създаване на Дунавски научен фонд с цел насърчаване на иновациите и научните изследвания в региона и така да се отговори на целите на "Европа 2020". В областта на сигурността се акцентира върху доброто сътрудничество, координация и взаимодействие между партньорите. Като основна тема на комуникация е поставено граничното сътрудничество и по-активното привличане и присъединяването на Молдова и Украйна като партньори в това направление. Предстои изграждане на контактна мрежа и точки за сътрудничество по въпросите на сигурността. Целта е да се сподели с останалите партньори добрата практика. Предлага се координационният център да се базира в гр. Мохач, Унгария. На последното заседание на направляващата група по приоритетна ос 11 - сигурност, е взето решение да бъде включен нов приоритет - киберсигурност.
Много конкретни проекти има в областта на туризма, съвместни с Румъния и Сърбия. Успешното участие на България в Дунавската стратегия изисква осъществяване на дейности от различни ведомства и координация между тях за изпълнението на общ план за действие на всички заинтересовани страни с ясно дефинирани отговорности и конкретни задачи. На национално ниво е създаден Национален механизъм за координация на участието на България в Стратегията на ЕС за Дунавския регион. В съответствие с изискванията за добро управление и ефективно институционално взаимодействие и партньорство той вече се осъществява практически.

Докладът насърчава държавите членки на ЕС, включването на стратегията в плановете за следващото поколение от програми по регионалната политика за периода 2014 — 2020 г., а новият програмен период ще предостави големи възможности пред България и Румъния за развитието на региона. Какви проекти очаквате да се случат в този период, базирани на стратегически подходи?
- България е една от държавите с активно участие в стратегията. На политическо ниво страната ни провежда активен диалог със съседните държави с цел определяне на приоритетните проекти с ефект за Дунавския регион. На национално ниво целите на оперативните програми почти изцяло се препокриват с целите на стратегията. Осигурява се допълване и координация с мерките, предвидени в Дунавската стратегия. За България и в следващия програмен период предефинираните проекти, които съответстват на целите на стратегията, ще бъдат проекти по оперативна програма "Транспорт" и "Околна среда".
Споразумението за партньорство също ще отразява целите на Стратегията на ЕС за Дунавския регион и сътрудничество със съседните страни. Подкрепяме идеята на комисията за допълняемост между споразуменията за партньорство на съседни държави за дефиниране и залагане на общи приоритети.
По програмата за трансгранично сътрудничество Румъния - България 2007 - 2013 предстои да бъде разработен съвместен проект за пространствено развитие на българо-румънския трансграничен регион. Чрез този проект ще бъдат набелязани общите за финансиране в следващия програмен период проекти от значение за Дунавския макрорегион като подготовката на проекти за нови мостове на р. Дунав, Дунавски панорамен път, велоалея.
В България Северозападният и Северният централен район са едни от най-слабо развитите региони в Европейския съюз. Затова се обсъжда в оперативните програми за развитие на човешките ресурси, иновации и предприемачество и наука и образование за интелигентен растеж да се предвидят допълнителни условия за подкрепа на проекти, които се изпълняват в тези два дунавски региона. Нещо повече – обсъжда се възможността за определяне на мерки, по които само бенефициенти от тези региони може да кандидатстват.

Какви са предизвикателствата пред страната ни за развитието на региона на  река Дунав в ключовата 2013 - годината на подготовка на следващия програмен  период?
- Както правилно отбелязвате, 2013 година е ключова година относно преговорите, касаещи новия програмен период. България ще бъде изправена пред две основни предизвикателства. Първото е свързано с намирането на отражение на целите и приоритетите на Дунавската стратегия в рамките на партньорското споразумение, което ще бъде рамката за финансиране на политиките в новия програмен период, и в рамките на секторните оперативни програми.ЕК ще очаква да види един интегриран подход по отношение на макрорегионалните стратегии от  страна на държавите членки, в т.ч. и България, и финансирането на проекти, които са в синхрон с целите и приоритетите на Дунавската стратегия. Нещо повече, ЕК очаква да види как партниращите си държави съседи намират общи решения на съществуващите проблеми и ограничения в техните региони.В тази връзка ще подчертая, че България и Румъния стартираха изключително продуктивен диалог в тази насока именно с цел разработване на съвместни проекти от значение за трансграничния регион. На второ място, като предизвикателство в положителния смисъл на думата стои пълноправното участие на България в бъдещата програма "Дунав", в рамките на която българските публични власти и организации ще могат да си партнират с партньори от 14 държави при разработването и изпълнението на съвместни проекти.В момента активно протича процесът по програмиране на бъдещата програма и определяне на тематичната й насоченост. България участва в работната група по програмиране, като на един по-късен етап ще бъде преценена и възможността относно участието на България в структурата по управление на програмата.

Неотдавна в Русе обявихте, че ще бъдат създадени четири работни групи към междуведомствения комитет за устойчиво развитие на вътрешноводния транспорт в общия българско-румънски участък на река Дунав. Какъв е напредъкът в тази връзка и какво предстои?
- Да, на третото заседание на българо-румънския комитет за устойчиво развитие на вътрешноводния транспорт и свързаността  в региона, което се проведе в Русе на 10 април, в синхрон с приетия план за действие на комитета одобрихме създаването на четири експертни работни групи (ЕРГ) към него. Създаването на тези четири експертни работни групи е продиктувано от нашата цел за осигуряването на платформа за интерниран подход, диалог и прозрачност при реализирането на дейностите и проектите, заложени в плана за действие на комитета. Поканили сме за участие в тези работни групи всички заинтересовани лица от България и Румъния, които имат пряка връзка с дейността на всяка от работните групи – представителите на държавните и местните институции, неправителствения сектор, граждански и професионални организации, представители на европейската комисия, "Джаспърс", ЕИБ, Дунавската комисия, Международната комисия за защита на р. Дунав и др. Целта е в рамките на един конструктивен диалог да се чуят мнението и препоръките на всички, за да може решенията, които ще се вземат, да бъдат балансирани и да са взели предвид всички гледни точки.
Всяка работна група се състои от ограничен брой представители – експерти в областта, защото е важно да имаме един работещ механизъм, на който да се обсъждат препоръките по отделните дейности, а не просто място, на което хората да се събират и само да си говорят. Работата на всяка от тези ЕРГ се координира от координатор и заместник-координатор и членовете на ЕРГ излизат с препоръки и предложения към членовете на съвместния комитет. Решенията по всяка една от дейностите се вземат единствено на заседание на комитета съгласно меморандума за разбирателство и правилата за работа на комитета.
Към момента предстои одобряване на разработените и координирани в рамките на комитета правила за работа на всяка една от работните групи. На 30 май в София ще се проведе 4-то заседание на комитета, на което всеки един от координаторите ще представи план за работа на работната група, която координира, както и ще се одобри състава на работните групи, като излъчването на представители продължава и в момента.

Един от основните приоритети при изпълнението на стратегията е свързаност - подобряване на достъпността, транспортните връзки и комуникации по река Дунав и към нея. Каквисъвместни проекти с Румъния можем да реализираме през следващия програмен период за подобряване на корабоплаването в общия участък на река Дунав?
- Едно от най-големите постижения е, че в рамките на комитета стартира работата по синхронизирането на общите транспортни планове на България и Румъния, особено що се касае до общите проекти. Другото много важно постижение е постигнатото съгласие с Румъния за съвместна подготовка и подаване на общите проекти, които искаме да финансираме по новия инструмент за свързана Европа. Такъв е проектът за подобряване на навигацията по общия българо-румънски участък на р. Дунав. В момента се работи ежедневно по подготовката на проекта - от "Джаспърс" се анализира направеното до момента по него и какви действия е необходимо допълнително да се извършат, особено в областта на околната среда. Целта е да имаме една апликационна форма, едни предпроектни проучвания, един ОВОС и т.н. Смятаме, че е съвсем реалистично да подадем общата апликационна форма към 2015 г. и да стартираме строителството най-късно 2016 г. Прогнозната стойност на общия проект е около 320 млн. евро, като когато се избере техническото решение, ще бъде ясна точната стойност. 
Други общи проекти, които подготвяме и които са от съществено значение, са нови мостове на р. Дунав -  нов мост на Русе - Гюргево; мост на Силистра - Калъраш, мост на Оряхово - Бекет и мост на Никопол - Турно Мъгуреле. Много амбициозна програма, но е важно да стартираме и направим необходимите технически анализи и да подготвим проктите. Средства от програмата за трансгранично сътрудничество България - Румъния могат да се използват за подготовка на стратегически проекти, каквито са мостовете. В тази връзка по прокта SPATIAL, който реализираме съвместно с Румъния, вече са предвидени средства и се стартира подготовката на анализи за трети мост на р. Дунав. Други проекти са интермодалните терминали – във Видин, Русе; Дунавски панорамен път, Дунавска велоалея. Обсъждане на общата стратегия и подготовка за изграждане на жп линията София - Видин - Калафат - Крайова и нейното финансиране чрез инструмента за свързана Европа предвид скорошното пускане в експлоатация на моста Видин - Калафат.
Всички тези дейности са заложении в плана за действие на комитета.

На какви трансгранични и други инфраструктурни проекти залагате още по линия на Дунавската стратегия?
- В рамките на този програмен период следва да се отбележи, че България участва активно в изпълнението на макрорегионалната стратегия на ЕС за Дунавския район. Проектите в подкрепа на Дунавската стратегия ще участват като част от изпълнението на приложимите финансови инструменти и програми в следващия програмен период, включително ТГС България - Румъния; България - Сърбия; програма "Дунав". За тази цел в ОПТ и ОПОС се включват предефинирани проекти, които покриват целите на стратегията. В друга част от програмите - ОППИ, ОПРЧР, ОПНОИР, се предвиждат допълнителни условия за подкрепа на проекти, които се изпълняват в двата дунавски района от ниво 2 на страната – Северозападен и Северен Централен район. Обсъжда се и възможността за определяне на мерки, ограничени до тези райони, към които само бенефициенти от тези райони могат да кандидатстват.
Освен на споменатите проекти залагаме и на подготовката и реализацията на други големи пътни и железопътни проекти, които имат съществено значение за развитието на региона, като скоростния път Видин - София, автомагистрала "Хемус"; скоростния път Русе - Шумен; скоростния път Русе - Велико Търново; жп линията Русе - Варна; интермодален терминал Видин и интермодален терминал Русе.
Освен в областта на транспортната инфраструктура залагаме на проекти в областта на туризма, енергетиката, околната среда (пречиствателни станции); иновациите, подготовка на различни клъстъри (например автомобилен във Видин); създаване на център за управление на риска и т.н.

Интервюто взе Силвия ЗЛАТКОВА

Четирите Експертни работни групи (ЕРГ)

ЕРГ за подобряване на навигацията – координатор – Румъния, заместник координатор – България
Основните й задачи са свързани с координиране на дейностите и осигуряване на прозрачност по подготовка на проекта за подобряване на корабоплаването в общия българо-румънски участък на р.Дунав, като например: пред-проектните проучвания, докладите по ОВОС, дейностите по ЕСПО конвенцията и т.н.
Към момента Джаспърс ни помага в процеса на финализиране на дейностите по подготовката и извършването на допълнителни такива, за да може да стартираме изпълнението на този толкова важен проект най- късно през 2016 г.

ЕРГ за подобряване на свързаността в региона - координатор – България, заместник координатор – Румъния
Основната й задача е свързана с анализирането на възможностите за подготовка и изпълнението на конкретни проекти свързани с подобряване на свързаността в региона, като например: подготовка на нови мостове на р. Дунав; пътни и железопътни проекти, интермодални терминали; подобряване на пристанищната инфраструктура

ЕРГ за двустранните правни отношения и ЕГТС - координатор – Румъния, заместник координатор – България
Основните й задачи са свързани с анализиране и промяна при необходимост на съществуващите двустранните правни отношения в областта на вътрешно-водния транспорт.
Друга много важна задача на тази група е подготовката на всички необходими документи за създаване на ЕГТС по Регламента за ЕГТС между България и Румъния
(европейска група за териториално сътрудничество), който да подготви и изпълни проекта за подобряване на корабоплаването в общия участък на р. Дунав.

ЕРГ за поддръжка и инфраструктура - координатор – България, заместник координатор – Румъния
Основните й задачи са свързани с координиране на дейностите, свързани с подобряване на инфраструктурата по реката, както й нейната поддръжка, с оглед своевременно адресиране на проблемите, които възникват при понижаване, повишаване и/или замръзване на водите на река Дунав.
Още по темата
ИПГВР на Русе – добрият модел за изпълнение на Дунавската стратегия на ЕС
Пет интегрирани проекта в зоната с публични функции в ИПГВР на Плевен
Стара Загора готви мащабни индустриални, културни и образователни проекти
Комплексен подход към проектите предлага екипът в Бургас
Цялостни проекти за подобряване на градската среда в осем подзони във Варна
Десет комплексни проекта променят облика на Пловдив до 2020 г.
Интегрирани инвестиции за градско развитие
Представиха проектите от ИПГВР на София

четвъртък, 9 май 2013 г.

Жители на гоцеделчевското село Мосомище благодариха на Цветан Цветанов за корекцията на речното корито
6 май 2013 13:23  7 коментара   1082 прочита


Жители на гоцеделчевското село Мосомище благодариха на заместник-председателя на ПП ГЕРБ Цветан Цветанов за това, че е била извършена корекция на речното корито на реката, която преминава през селото. При посещението си водачът на кандидат-депутатската листа за ГЕРБ за Благоевградска област Цветан Цветанов посети гоцеделчевското село Мосомище. Цветанов се разходи в парка на селото, реновиран през 2012 година по програма „ПУДООС" на стойност 10 000 лева. Цветанов премина покрай реновираното корито на река Мосомищна.

Корекцията на речното корито е осъществена по програма „Бедствия и аварии" и е на стойност 1 милион лева. Жителите на селото изразиха благодарността си за извършените ремонтни дейности, тъй като преди време реката е нанасяла сериозни поражения.


Още за: новини  корекция  корито Още от: Политика
7 коментара

6 май 2013 13:28 | на кого благодарят
Оценка:
6
 (
8
 гласа)

Сле като "Корекцията на речното корито е осъществена по програма „Бедствия и аварии" и е на стойност 1 милион лева. " да благодарят на нас дето плащаме данъци, а на тея отгоре за това, че са им оставили нещичко.




6 май 2013 17:18 | Благо
Оценка:
2
 (
6
 гласа)

В Мусомища бяха само лизачи от ГЕРБ, аа хората от селото от страни само ги псуваха !Тези освен, че са убийци и наркотрафиканти са и големи лъжци, но кой ли ще гласува за тях ? какви тържества ще са след 12май, когато този с големия нос и с големите уши го тикнат в затвораХайде свети Георги помагай този урод да не излезе от затвора !


6 май 2013 20:07 | sv
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

Struma nali e gerberski i samo gi hvali


6 май 2013 20:47 | ЕС
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

Ние от Гоце Делчев не можем да си спомним в общината да е работил служител с името Цв. Цв., още помалко в отдела по проекти. Не вярваме на платените лъжи, че тези проекти са тяхна заслуга защото когато се печелиха проектите от Европа те още не бяха на власт. А това, че всяка втора дума им е лъжа личи и от всички тези платени статии.



6 май 2013 20:48 | Георги Славков
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Благодаря на правителството, че сега където и да имам къща в Мусомоща винаги слънцето ще се вижда . А преди от към ливадите имаше малко сянка.


7 май 2013 12:01 | дани
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

Браво, така се прави, само човек като се обърне назад вижда кой какво е направил.


8 май 2013 12:29 | Предложение
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

За да Ви стане по - красиво речното корито предлагам следното!!! Вземете Чурковият дървар и Чурковата директорка, които имат визия и налични възможности на валчести камъни от река Глазне и ги заложете в Мусомнишкото дере!!!!

сряда, 17 април 2013 г.

Авария на ВЕЦ в Сапарева баня пусна „циментова” вода в река Джерман

03.04.2012

размер на текста:

От години река Джерман не беше плашила дупничани с цветно преобразяване. Снимка: dennews.bg

Авария на ВЕЦ „Джерман" в Сапарева баня хвърли в паника Дупница, след като в река Джерман днес потече „циментова" вода. И докато някои с притеснение се чудеха кой може да е замърсителят, други се шегуваха, че ще чакат след сивата вода да дойде червената, а след нея и златната. Нали знаете приказката за златното момиче, пошегува се 81-годишния Илия Димитров, който все още не е успял да оправи къщата си след пораженията от наводнението на 4-и декември 2010-а година.

Служители на община Дупница са намерили източника с подробен обход на реката, а кметът на Сапарева баня Сашо Иванов още сутринта е бил уведомен за аварията на водната централа.

На откриването, в края на 2010-а година, министър Трайков лисна чиста планинска вода, за да върви по вода на веца. Снимка: Архив/dennews.bg

Задействало се през нощта свлачище е скъсало тръбите на веца на две места. „Още сутринта от фирмата ме уведомиха за аварията, която е в общинския горски фонд на Сапарева баня. Фирмата вече работи по възстановяването на водопровода, като от там увериха, че това ще стане за тяхна сметка. Ако ми се бяха обадили колегите от Дупница щях да им кажа, а не да търсят източника цял ден", обясни за dennews.bg Сашо Иванов.
51% от собствеността на ВЕЦ „Джерман" е на френската национална електрическа компания, а другия дял е на български инвеститор. Лентата на централата през декември 2010 г. прерязаха тогавашният енергиен министър Трайчо Трайков и френският посланик в България.
И кметът на Дупница Методи Чимев, и колегата му Сашо Иванов успокоиха, че няма повод за притеснение, тъй като цветът на реката се дължи на носените от водата земни маси. В района на веца пък почвата е камениста и песъчлива, на което се дължи циментовия вид на Джерман.
 

ВИДЕО

Коментари (2)

03.04.2012
1

Кмета на Сапарева баня е тъпанар! Да беше сигнализирал откъде е замърсяването, селянин ограничен!
Христо Христов
04.04.2012
2

Да беше ама не е,кой знае къде е бил на запой.А това на видеото са домоуправителите на ул.Русалка.

ОЩЕ ПОПУЛЯРНИ ПУБЛИКАЦИИ